Workshop Inkoop en Aanbesteding
Koop jij zelf opdrachten in en/of ben je vaker betrokken bij aanbestedingen, wil je weten hoe je een contract kan managen en hoe inkoop een bijdrage kan leveren aan het realiseren van onze beleidsdoelstellingen dan kan deze training je daarbij helpen.
Competenties
In deze workshop versterk je de volgende competenties:
- Plannen en organiseren
- Analyseren
- Oordeelsvorming
- Resultaatgerichtheid
- Accuraat werken
Wat komt er aan bod?
Tijdens deze training wordt kort ingegaan op de belangrijkste wet- en regelgeving waarmee je te maken krijgt, het verschil tussen inkoop en subsidie, de stappen binnen het inkoopproces en waar je op moet letten en hoe inkoop een bijdrage kan leveren aan het duurzamer maken van onze wereld.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Wat betekent inkoop en aanbesteden
- Wat is het verschil tussen inkoop en subsidies en wanneer zet je welk middel in
- Aanbestedingswet- en regelgeving
- Maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen
- Het inkoopproces en wie doet wat
- Zelf een inkoop opstarten hoe doe je dat nu eigenlijk en waar moet je op letten
- Inkopen onder een raamovereenkomst
- Wat doe ik als de leverancier zijn afspraken niet nakomt
Er wordt ruim de tijd genomen om praktijkvoorbeelden te bespreken en met elkaar te bediscussiëren.
Voor wie?
Beleidsmedewerkers, teammanagers, projectmanagers en andere functionarissen die voor het uitvoeren van hun werk dienen te beschikken over kennis rondom inkoop en aanbesteden.
Voor deze training/workshop wordt géén eigen bijdrage gevraagd aan medewerkers van Gemeente Maastricht
Duur en investering
2 dagdelen verdeeld over 2 verschillende dagen.