• presentatie
    Learn
  • omgevingsbewust
    Learn
  • resultaatgerichtheid
    Learn
  • werken-in-netwerken
    Learn
  • oordeelsvorming
    Learn
  • omgang-en-gebruik-nieuwe-sociale-media
    Learn
  • luisteren
    Learn
  • initiatief
    Learn
  • inlevingsvermogen
    Learn
  • verantwoordelijkheid
    Learn
  • motiveren
    Learn
  • integraal-werken
    Learn
  • samenwerken
    Learn
  • vasthoudendheid
    Learn
  • klantgericht-werken
    Learn
  • overtuigingskracht
    Learn
  • ondernemend-handelen
    Learn
  • lerend-vermogen
    Learn
  • besluitvaardigheid
    Learn
  • gevoel-voor-bestuurlijke-verhouding
    Learn
  • flexibel-zijn
    Learn
  • accuraat-werken
    Learn
  • analyseren
    Learn
  • plannen-en-organiseren
    Learn
  • integriteit
    Learn
  • visie-ontwikkelen
    Learn
  • vernieuwen
    Learn
  • onderhandelen
    Learn
  • presentatie
    Learn
  • omgevingsbewust
    Learn
  • resultaatgerichtheid
    Learn
  • werken-in-netwerken
    Learn
  • oordeelsvorming
    Learn
  • omgang-en-gebruik-nieuwe-sociale-media
    Learn
  • luisteren
    Learn
  • initiatief
    Learn
  • inlevingsvermogen
    Learn
  • verantwoordelijkheid
    Learn
  • motiveren
    Learn
  • integraal-werken
    Learn
  • samenwerken
    Learn
  • vasthoudendheid
    Learn
  • klantgericht-werken
    Learn
  • overtuigingskracht
    Learn
  • ondernemend-handelen
    Learn
  • lerend-vermogen
    Learn
  • besluitvaardigheid
    Learn
  • gevoel-voor-bestuurlijke-verhouding
    Learn
  • flexibel-zijn
    Learn
  • accuraat-werken
    Learn
  • analyseren
    Learn
  • plannen-en-organiseren
    Learn
  • integriteit
    Learn
  • visie-ontwikkelen
    Learn
  • vernieuwen
    Learn
  • onderhandelen
    Learn
  • presentatie
    Learn
  • omgevingsbewust
    Learn
  • resultaatgerichtheid
    Learn
  • werken-in-netwerken
    Learn
  • oordeelsvorming
    Learn
  • omgang-en-gebruik-nieuwe-sociale-media
    Learn
  • luisteren
    Learn
  • initiatief
    Learn
  • inlevingsvermogen
    Learn
  • verantwoordelijkheid
    Learn
  • motiveren
    Learn
  • integraal-werken
    Learn
  • samenwerken
    Learn
  • vasthoudendheid
    Learn
  • klantgericht-werken
    Learn
  • overtuigingskracht
    Learn
  • ondernemend-handelen
    Learn
  • lerend-vermogen
    Learn
  • besluitvaardigheid
    Learn
  • gevoel-voor-bestuurlijke-verhouding
    Learn
  • flexibel-zijn
    Learn
  • accuraat-werken
    Learn
  • analyseren
    Learn
  • plannen-en-organiseren
    Learn
  • integriteit
    Learn
  • visie-ontwikkelen
    Learn
  • vernieuwen
    Learn
  • onderhandelen
    Learn
  • presentatie
    Learn
  • omgevingsbewust
    Learn
  • resultaatgerichtheid
    Learn
  • werken-in-netwerken
    Learn
  • oordeelsvorming
    Learn
  • omgang-en-gebruik-nieuwe-sociale-media
    Learn
  • luisteren
    Learn
  • initiatief
    Learn
  • inlevingsvermogen
    Learn
  • verantwoordelijkheid
    Learn
  • motiveren
    Learn
  • integraal-werken
    Learn
  • samenwerken
    Learn
  • vasthoudendheid
    Learn
  • klantgericht-werken
    Learn
  • overtuigingskracht
    Learn
  • ondernemend-handelen
    Learn
  • lerend-vermogen
    Learn
  • besluitvaardigheid
    Learn
  • gevoel-voor-bestuurlijke-verhouding
    Learn
  • flexibel-zijn
    Learn
  • accuraat-werken
    Learn
  • analyseren
    Learn
  • plannen-en-organiseren
    Learn
  • integriteit
    Learn
  • visie-ontwikkelen
    Learn
  • vernieuwen
    Learn
  • onderhandelen
    Learn

Het goede gesprek voor medewerkers

Ben je uitgenodigd voor Het Goede Gesprek met je (team)manager?
Heb je je wel eens afgevraagd hoe je goede afspraken kunt maken over je takenpakket, je ontwikkeling in competenties en kennis, en over je loopbaan?
Dan is deze training iets voor jou. In één dag leer je hoe je je kunt voorbereiden op Het Goede Gesprek en waarom het zo belangrijk is dat jijzelf de regie neemt.

verantwoordelijkheid resultaatgerichtheid initiatief lerend-vermogen
Competenties

In deze training versterk je de volgende competenties:

  • Verantwoordelijkheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Initiatief
  • Lerend vermogen
Wat komt er aan bod?

 

In de training werk je de gehele gesprekscyclus door: van planningsgesprek tot en met de beoordeling. We starten in het eerste dagdeel met het belang van de gesprekscyclus voor de organisatie én voor jou. Heldere resultaat- en ontwikkelafspraken zijn cruciaal, want alleen met duidelijke wederzijdse verwachtingen gaat Het Goede Gesprek in jullie voordeel werken. Tijdens de training werk je aan jouw eigen voorbereiding op de gesprekken die je (binnenkort) gaat voeren.

In de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

• Waar heb je in je werk invloed op en waar niet? Je gaat het verschil ervaren tussen het nemen van verantwoordelijkheid en reactief gedrag (Covey).
• Waarom hebben we Het Goede Gesprek nodig? We gaan in op het belang van Het Goede Gesprek voor de organisatie en voor medewerkers.
• De gesprekscyclus start met het maken van goede afspraken over de resultaten die je wilt bereiken (de resultaatafspraken) en je ontwikkeling in competenties en kennis (de ontwikkelafspraken). Je gaat oefenen met het formuleren van jouw eigen doelen zodanig dat ze specifiek en meetbaar zijn, het focus geeft, ze acceptabel zijn en realistisch.
• We zijn vaak geneigd vooral te werken aan onze verbeterpunten, maar eerlijk is eerlijk: niet alles is ontwikkelbaar. We hebben allemaal onze 'eeuwige verbeterpunten' en daarbij is het de vraag of je die punten wel echt kunt verbeteren: soms ontbreekt het gewoon aan talent. Veel interessanter en motiverender is het om te kijken waar jouw talenten wél liggen en te onderzoeken of je daar meer mee kunt doen in jouw job. Je gaat leren hoe je je eigen talenten kunt ontdekken.
• Hoe ziet jouw loopbaan eruit? Met behulp van een duidelijke vragenlijst ontdek je je eigen 'carrière-ankers' (Schein).
• Het voortgangsgesprek. Je leert een stappenplan te gebruiken om je voor te bereiden op het gesprek.
• Het beoordelingsgesprek. We behandelen het doel van de beoordeling en de procedure die binnen jouw organisatie wordt gevolgd. Hoe kun je je voorbereiden (o.a. relevante informatie en informanten aandragen)?
• Waar ga ik mee aan de slag? Aan het eind van de dag stel je een actielijst op en maak je nog een vervolgafspraak met een college-deelnemer uit de training.

 

Voor wie?

Alle medewerkers die te maken krijgen met de gesprekscyclus: Het Goede Gesprek.

Medewerkers die verbreding zoeken als het gaat over effectief communiceren (en zich niet alleen willen richten op de gesprekscyclus) raden we aan –ook- de training ‘Algemene gespreksvaardigheden voor medewerkers’ te volgen.

Kosten

Om de kosten van deze cursus te kunnen zien dient u in te loggen

Duur en investering

De training duurt één dag. De voorbereiding vraagt ongeveer 1,5 uur van je tijd.
Voorafgaand aan de training volg je de online e-learningmodule 'Effectieve gesprekken voeren' en vul je een vragenformulier in. Ook neem je – indien van toepassing- de afspraken mee die je in je meest recente planningsgesprek hebt gemaakt. Na afloop van de training spreek je nog minimaal één keer af met een college-deelnemer uit de training.

Geen data beschikbaar

Wij hebben momenteel geen beschikbare cursusdata van Het goede gesprek voor medewerkers.

Heeft u interesse in het volgen van de deze training? Stuur dan een e-mail naar learn@maastricht.nl

Reacties op deze training
"Veel gelegenheid voor eigen inbreng" "Prima training!"

Deze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare meettechnieken. Dit gebruiken wij om uw instellingen te kunnen onthouden en de website optimaliseren.
Meer over cookies leest u hier.