• plannen-en-organiseren
    Learn
  • omgevingsbewust
    Learn
  • klantgericht-werken
    Learn
  • integraal-werken
    Learn
  • vasthoudendheid
    Learn
  • resultaatgerichtheid
    Learn
  • overtuigingskracht
    Learn
  • luisteren
    Learn
  • initiatief
    Learn
  • lerend-vermogen
    Learn
  • oordeelsvorming
    Learn
  • besluitvaardigheid
    Learn
  • verantwoordelijkheid
    Learn
  • onderhandelen
    Learn
  • ondernemend-handelen
    Learn
  • analyseren
    Learn
  • werken-in-netwerken
    Learn
  • inlevingsvermogen
    Learn
  • integriteit
    Learn
  • motiveren
    Learn
  • omgang-en-gebruik-nieuwe-sociale-media
    Learn
  • flexibel-zijn
    Learn
  • presentatie
    Learn
  • visie-ontwikkelen
    Learn
  • gevoel-voor-bestuurlijke-verhouding
    Learn
  • samenwerken
    Learn
  • vernieuwen
    Learn
  • accuraat-werken
    Learn
  • plannen-en-organiseren
    Learn
  • omgevingsbewust
    Learn
  • klantgericht-werken
    Learn
  • integraal-werken
    Learn
  • vasthoudendheid
    Learn
  • resultaatgerichtheid
    Learn
  • overtuigingskracht
    Learn
  • luisteren
    Learn
  • initiatief
    Learn
  • lerend-vermogen
    Learn
  • oordeelsvorming
    Learn
  • besluitvaardigheid
    Learn
  • verantwoordelijkheid
    Learn
  • onderhandelen
    Learn
  • ondernemend-handelen
    Learn
  • analyseren
    Learn
  • werken-in-netwerken
    Learn
  • inlevingsvermogen
    Learn
  • integriteit
    Learn
  • motiveren
    Learn
  • omgang-en-gebruik-nieuwe-sociale-media
    Learn
  • flexibel-zijn
    Learn
  • presentatie
    Learn
  • visie-ontwikkelen
    Learn
  • gevoel-voor-bestuurlijke-verhouding
    Learn
  • samenwerken
    Learn
  • vernieuwen
    Learn
  • accuraat-werken
    Learn
  • plannen-en-organiseren
    Learn
  • omgevingsbewust
    Learn
  • klantgericht-werken
    Learn
  • integraal-werken
    Learn
  • vasthoudendheid
    Learn
  • resultaatgerichtheid
    Learn
  • overtuigingskracht
    Learn
  • luisteren
    Learn
  • initiatief
    Learn
  • lerend-vermogen
    Learn
  • oordeelsvorming
    Learn
  • besluitvaardigheid
    Learn
  • verantwoordelijkheid
    Learn
  • onderhandelen
    Learn
  • ondernemend-handelen
    Learn
  • analyseren
    Learn
  • werken-in-netwerken
    Learn
  • inlevingsvermogen
    Learn
  • integriteit
    Learn
  • motiveren
    Learn
  • omgang-en-gebruik-nieuwe-sociale-media
    Learn
  • flexibel-zijn
    Learn
  • presentatie
    Learn
  • visie-ontwikkelen
    Learn
  • gevoel-voor-bestuurlijke-verhouding
    Learn
  • samenwerken
    Learn
  • vernieuwen
    Learn
  • accuraat-werken
    Learn
  • plannen-en-organiseren
    Learn
  • omgevingsbewust
    Learn
  • klantgericht-werken
    Learn
  • integraal-werken
    Learn
  • vasthoudendheid
    Learn
  • resultaatgerichtheid
    Learn
  • overtuigingskracht
    Learn
  • luisteren
    Learn
  • initiatief
    Learn
  • lerend-vermogen
    Learn
  • oordeelsvorming
    Learn
  • besluitvaardigheid
    Learn
  • verantwoordelijkheid
    Learn
  • onderhandelen
    Learn
  • ondernemend-handelen
    Learn
  • analyseren
    Learn
  • werken-in-netwerken
    Learn
  • inlevingsvermogen
    Learn
  • integriteit
    Learn
  • motiveren
    Learn
  • omgang-en-gebruik-nieuwe-sociale-media
    Learn
  • flexibel-zijn
    Learn
  • presentatie
    Learn
  • visie-ontwikkelen
    Learn
  • gevoel-voor-bestuurlijke-verhouding
    Learn
  • samenwerken
    Learn
  • vernieuwen
    Learn
  • accuraat-werken
    Learn

Het goede gesprek voor managers

Ben je (team)manager en voer je Het Goede Gesprek met jouw medewerkers?
Heb je de wens om meer te bereiken met Het Goede Gesprek?
Dan is deze training iets voor jou, want in één dag doorloop je de hele gesprekscyclus en leer je hoe je samen heldere afspraken kunt maken.

motiveren inlevingsvermogen luisteren resultaatgerichtheid
Competenties

In deze training versterk je de volgende competenties:

  • Motiveren
  • Inlevingsvermogen
  • Luisteren
  • Resultaatgerichtheid
Wat komt er aan bod?

 

Het doel van Het Goede Gesprek is het versterken van de resultaatgerichtheid van de organisatie. Daarvoor is het nodig dat managers en medewerkers heldere afspraken maken en gesprekken voeren die er toe doen. Gesprekken waarin ze contact met elkaar maken, er oprechte belangstelling is en ze lastige onderwerpen niet uit de weg gaan.

In deze training doorloop je de gehele gesprekscyclus: van planningsgesprek tot en met de beoordeling. Zo leer je hoe de cyclus werkt en hoe je Het Goede Gesprek integreert in je normale werk bij het aansturen en begeleiden van jouw medewerkers.

Het programma ziet er als volgt uit:
• Waarom hebben we Het Goede Gesprek nodig? We gaan in op het belang van HGG voor de organisatie en medewerkers.
• Het maken van resultaatafspraken. Geef je leiding vanuit controle of vanuit vertrouwen en wat betekent dat voor de afspraken die je maakt? Hoe gaan jullie later vaststellen of de doelen zijn gerealiseerd? We geven voorbeelden hoe je heldere afspraken kunt maken.
• Oefenen met het maken van SMART resultaatafspraken. De verschillen tussen sturen op input en op output.
• Hoe voer je het gesprek? Hoe zorg je ervoor dat je je medewerker in het gesprek activeert zodat hij/zij verantwoordelijkheid gaat nemen voor de afspraken.
• Ontwikkelen van je competenties en talent. Je leert afspraken te maken over het ontwikkelen van competenties. We gaan ook in op het belang van het onderkennen van talent en het vermijden van de 'eeuwige verbeterpunten' van mensen.
• Hoe bespreek je de loopbaan van medewerkers? Je leert de zogenaamde carrière-ankers te onderkennen en je gaat oefenen hoe je die kunt bespreken met je medewerkers.
• Het voortgangsgesprek. Je krijgt een stappenplan om het voortgangsgesprek voor te bereiden.
• Zorgvuldig en eerlijk beoordelen: wat maakt beoordelen zo lastig? Wat is de procedure die binnen de de organisatie wordt gevolgd. Hoe kun je je voorbereiden en wat is jouw rol als leidinggevende? Welke valkuilen moet je vermijden?

 

Voor wie?

Alle (team)managers en coördinatoren die met hun medewerkers Het Goede Gesprek (gaan) voeren.

Managers en coördinatoren die verdieping zoeken als het gaat over effectief communiceren (en zich niet alleen willen richten op de gesprekscyclus) raden we aan –ook- de training ‘Algemene gespreksvaardigheden voor managers te volgen.

Kosten

De kosten voor deze training zijn alleen zichtbaar als u een account heeft via op www.learnmaastricht.nl.

Klik hier om een account aan te maken.

Duur en investering

De training duurt één dag. Het invullen van het vragenformulier vraagt één uur van je tijd. De voorbereiding van deze training vraagt ongeveer 2,5 uur van je tijd.
Voorafgaand aan de cursus dien je een aantal voorbereidingsopdrachten te maken. Ook wordt van je gevraagd de e-learning module 'effectieve gesprekken voeren te volgen. Na afloop van de training heb je nog twee keer een afspraak met een collega-deelnemer om de voortgang van je actiepunten te bespreken.

Geen data beschikbaar

Wij hebben momenteel geen beschikbare cursusdata van Het goede gesprek voor managers.

Heeft u interesse in het volgen van de deze training? Stuur dan een e-mail naar learn@maastricht.nl

Reacties op deze training
"Fijne training, was voorbij voordat ik het in de gaten had."

Verrijk je gereedschapskist

Aan de slag!

Deze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare meettechnieken. Dit gebruiken wij om uw instellingen te kunnen onthouden en de website optimaliseren.
Meer over cookies leest u hier.